Głównym założeniem projektu jest napisanie rozprawki argumentacyjnej na poziomie podstawowej matury z języka polskiego (szczegółowy opis projektu można znaleźć <tu>). Żeby jednak nie było tak łatwo, uczestnicy najpierw sami wymyślają tematy (korzystając przy tym z kostek narracyjnych <Story Cubes>), a później tworzą wypracowania "po kawałku", wymieniając się w trakcie pracy fragmentami (harmonogram, zgodnie z którym następuje rotacja, można znaleźć <tu>). I tak w kolejnych etapach tworzone są:
- etap 1 - stworzenie tematu;
- etap 2 - wstęp + argument odnoszący się do podanego fragmentu tekstu;
- etap 3 - drugi argument, odnoszący się do wybranego tekstu kultury;
- etap 4 - trzeci argument, odnoszący się do drugiego, wybranego tekstu kultury + zakończenie;
- etap 5 - ocena rozprawek.
Ostatnim elementem jest ocenienie powstałych rozprawek zgodnie z zasadami obowiązującymi podczas egzaminu dojrzałości. I wiecie kto to zrobi? Sami uczniowie 😉 Jakie inne doświadczenie może nas więcej nauczyć?
Jeśli ktoś szuka materiałów na prace z pedagogiki, to zapraszam na stronę - prace z pedagogiki.
OdpowiedzUsuń